Strikkepus

Dette handler mest om håndarbeid, jeg er veldig glad i og strikke, hekle og lage kort.

Jeg tar imot bestillinger hvis det er noe du vil jeg skal lage for deg.

Utfører pent arbeid til hyggelige priser. Se gjerne på bildene her på sida mi, for å få litt innsikt i hva jeg lager.

Alt er håndstrikket.

Legg gjerne igjen noen kommentarer på bildene mine, om hva dere synes om det jeg har laget.

Ta gjerne kontakt på ; jorunnhoyden@hotmail.no



lørdag 2. august 2014

Sol. sommer og kjempehett

Det har ikke blitt mye strikking med ullgarn i sommer...... det har rett og slett vært for varmt.

Men i helga har jeg funnet frem bestillingen på Fana jakke i kort modell... som skal strikkes i MiniAlpakka. Så i kveld har jeg sittet ute på terrassen med strikketøyet og et glass hvitvin.


Siste ukene har det fortsatt gått i klutestrikking.... 
hadde en stor bestilling så det var kjekt og få prøvd flere av Bittamis flotte mønstre. 
Her er noen av dem




       Romeo synes også det er varmt om dagen

han blir veldig sliten av og lese strikkemønstre i varmen

Nå er det fire dager til på jobb, og så skal vi ha den siste ferieuka .... 
greit med en liten "dessert"-uke mot slutten av sommeren. 
Ukene frem til juleferie er lange

                                                            Ha en fin uke alle sammen


6 kommentarer:

  1. Hei Jorunn,
    Flotte kluter du har strikket! Jeg har strandet på Symre, og jeg vet ikke om jeg kommer meg over på andre mønstre. Det er mitt favorittmønster for tiden.
    Skjøner godt at det er travelt for Romeo å lese strikkemønstre når det er så varmt. En kan bli sliten av mindre.
    Ønsker deg en fin søndag. Vi skal i bursdagsselskap til et lite barnebarn :)
    Klem, Liv

    SvarSlett
    Svar
    1. takk for koselig kommentar. Symre er et flott mønster, men jeg har også fallt for Klematis...enkelt og raskt og strikke samtidig som det er nydelig. Fortsatt fin sensommer

      Slett
  2. Stadig stor produksjon hos deg, selv om det er varmt ;)
    Vakre kluter du har strikket. Er ikke alle mønstrene jeg har fått prøvd meg på enda, men kommer kanskje en dag...?
    Ønsker deg en herlig ferieuke <3 Nyt den!

    Klem fra Ann Elisabeth

    SvarSlett
    Svar
    1. takk for at du kikket innom bloggen kjære venninne. Det har gått mest i bomullsgarn denne sommeren, ull i den varmen som har vært er håpløst. Masse flotte klutemønstre fra Bitta. Gleder meg til kluteboka. Ha en fin uke du også, Klem

      Slett
  3. Dette kommer til å bli en flott kofte strikket i et deilig garn. Klutebølgen er jeg ikke helt med på, men de er jo fine å se på!

    SvarSlett
  4. takk for hyggelig kommentar Liv. Nå er jakka snart ferdig, så får jeg vel somlet meg til et nytt blogginnlegg med bilde. Jakka blir myk og god ja, men jeg er dessverre ingen stor fan av alpakkagarn, Men neste prosjekt er i Falk så det blir mye bedre og strikke og montere

    SvarSlett