Strikkepus

Dette handler mest om håndarbeid, jeg er veldig glad i og strikke, hekle og lage kort.

Jeg tar imot bestillinger hvis det er noe du vil jeg skal lage for deg.

Utfører pent arbeid til hyggelige priser. Se gjerne på bildene her på sida mi, for å få litt innsikt i hva jeg lager.

Alt er håndstrikket.

Legg gjerne igjen noen kommentarer på bildene mine, om hva dere synes om det jeg har laget.

Ta gjerne kontakt på ; jorunnhoyden@hotmail.no



lørdag 30. mai 2015

Hei på dere ... lenge siden sist

Ukene flyr som vanlig fort, og akkurat nå er det litt mer kjas enn vanlig fordi vi driver med oppussing og da føler jeg at alt annet jeg skal gjøre blir litt mer styrete.

I begynnelsen av mai var jeg på et stort strikketreff oppe på Næroset ved Moelv, i regi av Strikkekafeens venner på Facebook. En hyggelig dag hvor jeg traff mange kjente og strikkepinnene og skravla gikk jevnt. Blant annet så var Arne og Carlos og Du Store Alpakka der og holdt foredrag. Spennende og inspirerende.




Vi hadde i forkant hatt en strikkedugnad, hvor alle strikket en lapp og dette skulle settes sammen til et langt skjerf som trollet på Næroset skulle få. Skjerfet ble mellom 17 og 20 meter langt.



En av venninne mine hadde attpå til prydet lappen
med en bamse fordi barnehennes mente at
trollet var litt ensomt.





Her er vi på vei ned til trollet med
det lange skjerfet




Nå er den store hekleduken ferdig og levert til sin nye eier.  Den ble 175 cm i diameter når den var
ferdig.    Her kan dere se hvordan den ble.


Har også fått ferdig nok en Mariusgenser i str Large med lue, som ble sendt idag.



Nå skal jeg i gang med en bursdagsgave, men foreløpig holder jeg dette prosjektet tett til brystet og skriver ingenting mer om hva det skal bli. Dere får se bilder og høre mer om dette etterhvert.

Tilslutt vil jeg vise noen bilder fra turen vår til Berlin i midten av mai, Vi hadde som vanlig med oss det flotte reisefølget venneparet Astri og Hans. Turen var fin, ikke så veldig varmt, men det er helt greit så lenge vi går mye. Vi hadde heller ikke noe særlig med regn, Så alt var i grunnen veldig bra. Skittellerne våre ble rødglødene for vi gikk og vi gikk, gate opp og gate ned.

   






Restene av Berlinmuren
























Checkpoint Charlie














Disse søte bamsene fant vi overalt i byen, utsmykket og pyntet

i mange forskjellige varianter

Holocaust momunentet
Brandenburger Tor



                                 


Oberbaumbrücke       










En del av Berlinmuren langs elva Spree er også blitt bevart og her har kunstnere
dekorert muren med mange forskjellige motiver
 




 Vi var også en tur innom dyreparken i Grosse Tiergarten,

hvor vi blant annet hilste på denne søte isbjørnen


 




Ruinene av  Kaiser-Wilhelm-Gedächtniskirche



 Verdensuret og Fjernsynstårnet
på Alekanderplatz



Ønsker dere alle en fin helg
også krysser vi fingrene for at sommer kommer på mandag
når vi skriver 1, juni på kalenderen.

Jorunn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar