Strikkepus

Dette handler mest om håndarbeid, jeg er veldig glad i og strikke, hekle og lage kort.

Jeg tar imot bestillinger hvis det er noe du vil jeg skal lage for deg.

Utfører pent arbeid til hyggelige priser. Se gjerne på bildene her på sida mi, for å få litt innsikt i hva jeg lager.

Alt er håndstrikket.

Legg gjerne igjen noen kommentarer på bildene mine, om hva dere synes om det jeg har laget.

Ta gjerne kontakt på ; jorunnhoyden@hotmail.no



mandag 1. februar 2016

Hallo i uken

Svisj ..... der var januar unnagjort, og det uten at jeg fikk skrevet enenste blogg i løpet av måneden.

Må bare konkludere at det har vært heftige dager på jobb, og at strikkepinnene har jobbet iherdig på fridtida. Så jeg har ikke ligget på latsida i januar selv om meste av måneden har vært iskald og minnet mye om barndommens vintre, når det knirket i snøen når man var ute og gikk.

Denne flettejakka har jeg holdt på med noen måneder, ganske så tidkrevende med alle de forskjellige flettene som det skulle holdes styr på i både ene og andre retningen.
Mønsteret er hentet fra Drops sitt store utvalg i gratismønstre, men hun som skulle ha jakka og jeg bestemte fort at vi måtte finne en mykere og lettere garn til ei så stor jakke. Så valget fallt på Sterk fra DSA... en blanding av 40% alpakka, 40% merinoull og 20% nylon.

For halvannen uke sida ble siste tråden festet og jakka ble overlevert til venninna mi mandag for en uke siden.  Så nå gjenstår det bare å se hvilken type knapper hun velger seg ut til jakka... 
det overlot jeg henne selv å velge
                                                                                                                                                                         



Jeg begynte også på en Telemarksgenser før jul. Den ble ferdig på torsdag kveld.
Denne valgte jeg og strikke i Falk fra Dalegarn. En deilig garn både å strikke av og ha på seg.


I helga ble det sokker på pinnene. En kamerat med kalde føtter trengte varme sokker. 
Så da valgte vi et av Bitta Mikkelborgs design fra bra boka Sokker, nemlig Motorsykkelistens pensokker med falske fletter i mønsteret.... her valgte jeg også å bruke Sterk fra DSA, nettopp for at sokkene skulle bli både myke og ikke minst varme



Neste prosjekt er på gang på pinnene,  men må foreløpig hemmeligholdes.... så det får jeg komme tilbake til i neste blogg.

Om snaue 2 uker får vi storfint besøk fra Engerdal, og da gleder jeg meg til strikkehelg og kos sammen med min gode venninne Ann Elisabeth og hennes mann Fred-Johnny ( som neppe vil slå seg på strikkepinnene ).

Ha en fin uke alle sammen, og så håper jeg at jeg vil klare å være litt mere aktiv på sida her fremover.

Jeg har også en side på Facebook som heter Strikkepus Jorunn Høyden, hvor dere også kan finne meg og mine håndarbeidsprosjekter ( må nok innrømme at jeg har vært langt flinkere til å holde den sida oppdatert i det siste).

Jorunn

1 kommentar:

  1. Nydelig den jakka, nesten som en kåpe.... Rett og slett lekker!!
    Du gjør nydelig arbeid og montering.
    Telemarkgenseren var rålekker! Falk er et nydelig garn!
    Og den frøsene mannen blir nok varm på sine føtter ;)

    Ser frem til helga vi også om snaue 2 uker. Gleder meg masse kjære venninne <3<3

    Klem fra Ann Elisabeth

    SvarSlett