Strikkepus

Dette handler mest om håndarbeid, jeg er veldig glad i og strikke, hekle og lage kort.

Jeg tar imot bestillinger hvis det er noe du vil jeg skal lage for deg.

Utfører pent arbeid til hyggelige priser. Se gjerne på bildene her på sida mi, for å få litt innsikt i hva jeg lager.

Alt er håndstrikket.

Legg gjerne igjen noen kommentarer på bildene mine, om hva dere synes om det jeg har laget.

Ta gjerne kontakt på ; jorunnhoyden@hotmail.no



torsdag 15. mai 2014

Strikkehelg

Lørdag 10. mai var vi ca 60 strikkeglade damer samlet på Borgen utenfor Moelv. Det var Strikkekafeens venner på Facebook som arrangerte strikketreff for andre året på rad.

Vi møttes kl 9 på morgenen og holdt på til sen ettermiddag /tidlig kveld.  Det var masse kreative damer som alle hadde et håndarbeid i hendene, mens skravla og latteren satt løst.

Jeg traff igjen flere gamle kjenninnger blant damene, mange av de jeg ble kjent med i fjor, enda til et par gamle kjenninger fra barneskolen var der, så det var gøy på alle måter.

Du Store Alpakka hadde tatt turen fra Jevnaker for å holde et lite foredrag og vise frem modeller til oss. Det var veldig kjekt og få vite mer om garnet og ikke minst Mirasolprosjektet,



En garnbutikk fra Brumunddal  og en fra Lillehammer kom med masse garn, og pinner og ga oss 20% på det vi handlet.  Det ble tammelig slunkne lommebøker rundt bordene etter hvert, ..... har alltid plass til litt mer garn hjemme i krikene og krokene.


Til og med litt trim for spente strikkeskuldre ble det tid til. Et par stykker fra et treningssenter nede i Moelven sørget for det



Dagen gikk fort i god lag og heldigvis er datoen for neste års treff allerede bestemt og det samme gjelder stedet vi skal ha det på,

2 kommentarer:

  1. Ja, dette var et av årets høydepunkter :) Alltid koselig å treffe deg igjen, Jorunn <3
    Og det er sant som du sier - kun støv igjen i lommeboka mi da dagen var slutt :D Men tenk på ALT garnet jeg fikk med hjem da!!
    Ønsker deg en flott helg og 17.mai

    Klem fra Ann Elisabeth

    SvarSlett
  2. hehe ja støv var nok det eneste som lå igjen i hjørnene på lommeboka mi også :-).... men jeg fikk også med meg litt deilig garn hjem. Kos deg på 17. mai du også og nyt helga med strikkepinnene. Nå er bolen ferdig på Telemarksgenseren, og nå sitter jeg og fester trådet på noen par med sokker har ligget ferdig en stund,

    SvarSlett